لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بررسی الزامات استفاده از بلوک های یونولیت سقفی (قسمت اول)

در کارخانه، بلوک های سقفی یونولیتی را مطابق با استانداردهای موجود در این زمینه و در شکل هندسی مشخصی تولید می کنند و از آنجایی که این نوع بلوک سقفی در پروژه های ساختمانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد بنابر این باید به یک سری از الزامات و راهکارهای فنی اجرایی آن توجه شود.
جهت مشاهده مزایای بلوک های سقفی یونولیتی کلیک کنید...


الزامات ایمنی استفاده از بلوک های یونولیتی سقفی در حین اجرا :

1. موارد مهم از نظر ابعاد بلوک یونولیت
2. بررسی مشخصات ظاهری بلوک ها
3. الزامات ایمنی در برابر حریق و آتش سوزی
4. الزامات مکانیکی بلوک یونولیت سقفی

در مقاله بعدی در مورد گزینه 3 و 4 الزامات استفاده از بلوک یونولیت سقفی بصورت کامل توضیح داده ایم (جهت مشاهده اینجا را کلیک کنید) اکنون قصد داریم در این مقاله گزینه 1 و 2 این الزامات را مورد بررسی قرار دهیم.



بررسی الزامات مهم درمورد ابعاد و شکل ظاهری بلوک سقفی یونولیتی:


در حین اجرا فاصله مابین بلوک ها و همچنین فاصله مابین بلوک با مصالح فلزی حتما باید تخمین زده شود زیرا این امر نیاز به رعایت الزامات ابعاد و اندازه دارد.اگر بخواهیم این مورد را با ذکر مثال برایتان شرح دهیم باید بگوییم که حداکثر فاصله مابین دو بلوک سقفی پلی استایرن 5 میلی متر در عرض 3 میلی متر باید باشد که جهت اندازه گیری فاصله بین بلوک ها در زاویه ها نیازمند به ابزار ویژه ای است و اگر این اندازه ها دارای هرگونه انحرافی باشند باعث می شود که بر روی عملکرد بلوک ها تاثیر گذاشته شود.



بررسی الزامات خرید و فروش بلوک یونولیتی سقفی یا فوم های سقفی:


در حین خرید و فروش این نوع بلوک سقفی باید به نکات زیر دقت شود:


1- فوم های سقفی باید ظاهری سالم و یکپارچه داشته باشند.
2- سطح فوم ها باید صاف باشد و بین دانه های پلی استایرن موجود روی آن نباید هیچگونه سوراخ یا حفره ای مشاهده شود.
3- بلوک های پلی استایرن باید حتما دارای برچسب هایی نظیر برچسب تاریخ تولید، برچسب گواهی استاندارد کندسوز بودن، برچسب چگالی، برچسب ابعاد و نام تولید کننده باشند که این امر بسیار مهم و ضروری است.



برخی نکات ایمنی در حین استفاده از بلوک های یونولیتی سقفی در ساختمان:



برای استفاده از بلوک های سقفی یونولیتی در ساختمان باید یک سری قوانین و ضوابط خاص رعایت شود که در زیر به آنها می پردازیم:

1- فوم های سقفی در انواع مختلفی ساخته می شوند که هر پروژه نیاز به فوم مخصوصی دارد.
2- پیمانکاران ساختمانی تنها از بلوک هایی می توانند استفاده کنند که دارای برچسب کندسوز کننده یا خود خاموش کننده باشند که نوع فوم سقفی منبسط شده معمولی برای این کار اصلا مناسب نیست.
3- در نصب بلوک های یونولیتی سقفی در ساختمان های بیش از یک طبقه، باید تمامی این بلوک ها بصورت مجزا نصب شوند یعنی این بلوک ها نباید در امتداد طبقه دیگر قرار داشته باشند.
4- وجود هرگونه حفره یا سوراخ اضافی ما بین بلوک های یونولیتی سقفی باعث کاهش مقاومت این بلوک سقفی در برابر آتش سوزی می شود و به افزایش سرعت و توسعه آتش سوزی در ساختمان می شود بنابراین در حین اتصال این فوم های سقفی در سقف بسیار دقت کنید.


در مقاله فوق که ادامه مقاله قبلی منتشر شده از همین وب سایت است قصد داشتیم نکات و الزامات مهم در حین اجرای بلوک های سقفی یونولیتی را برای شما عزیزان شرح دهیم که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما همراهان عزیز قرار بگیرد. خوشحال می شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

بررسی الزامات استفاده از بلوک های یونولیت سقفی (قسمت دوم)



 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0