لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بررسی الزامات استفاده از بلوک های یونولیت سقفی (قسمت دوم)

بلوک های سقفی یونولیتی یا بلوک های پلی استایرن سقفی عملکردی ایده آل و ویژگی های منحصر به فردی دارند که برای نصب در ساختمان ها بسیار مناسب هستند. همچنین این بلوک ها داراری ویژگی های حرارتی، فیزیکی و مکانیکی هستند. بلوک های سقفی یونولیتی در کارخانه و مطابق با استانداردهای مورد نیاز و به صورت اشکال هندسی مشخصی تولید می شوند.


استفاده کردن از بلوک های سقفی یونولیتی در ساخت و سازهای ساختمانی دارای الزاماتی نظیر ایمن بودن دربرابر حریق و آتش سوزی، الزامات مکانیکی، نکات مهم درمورد ابعاد و مشخصات ظاهری آنها هستند که در ادامه این مقاله قصد داریم به دو الزامات اولیه بپردازیم و الزامات مربوط به ابعاد و مشخصات ظاهری بلوک ها را در مقاله قبلی برای شما همراهان عزیز شرح دادیم (جهت مشاهده اینجا را کلیک کنید.) .




الزامات استفاده از بلوک های سقفی یونولیتی در برابر حریق و آتش سوزی:

ساختن بلوک های سقفی یونولیتی منبسط شده با استفاده از مواد کندسوز کننده یا خود خاموش کننده در کارخانه از مهم ترین نکات الزامی برای ایمن کردن این نوع بلوک است. با توجه به گواهی نامه فنی، تمامی کارخانه های فعال در این زمینه برای ساختن یونولیت باید حتما از مواد کندسوز کننده استفاده کنند زیرا این مواد در هنگام آتش سوزی روند سوختن را کاهش می دهد واین امر دارای اهمیت بسزایی است . خوشبختانه مهندسین بازرس در این زمینه به تمامی مراحل ساخت آشنا هستند و بر روی نظارت می کنند.
یکی دیگر از الزامات ایمنی بلوک های سقفی یونولیتی در برابر حریق و آتش سوزی این نوع بلوک ها، طریقه نصب آنها می باشد یعنی باید پس از نصب کردن یونولیت ها در سقف از آنها توسط پوشش های محافظت کننده محافظت شود . پوشش مناسب برای این بلوک ها دارای لایه هایی به نام گپ با حداقل ضخامت 1/5 سانتی متر هستند.



الزامات مکانیکی استفاده از بلوک های یونولیتی سقفی استاندارد:

فوم های سقفی به ازای طول مشخصی که دارند باید دارای حداقل مقاومتی هم باشند. در حین انجام دادن آزمایشات کنترل کیفیت بر روی این بلوک سقفی، کیفیت مواد اولیه و خواصی مثل چگالی بودن و میزان مقاومت آنها را به طور نسبی کنترل و تعیین می کنند. از آنجاییکه طول و عرض بلوک های سقفی یونولیتی با یکدیگر متفاوت است طریقه و اصول نصب آنها نیز باهم متفاوت است که خوشبختانه مهندسان نسبت به این امر آگاهی کاملی دارند.
الزامات مکانیکی به این دلیل اهمیت دارند که ممکن است در سرما و گرما ضریب انبساط برای بلوک ها و مصالح فلزی موجود در ساختمان رخ بدهد


در مقاله فوق درمورد الزامات آتش سوزی و مکانیکی بلوک های یونولیتی سقفی برای شما همراهان عزیز توضیح دادیم که اگر این الزامات رعایت نگردند باعث به بار آمدن خراب های بسیاری در ساختمان می شود و برای خواندن دو الزام بعدی بلوک یونولیتی با ما همراه باشید.
خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد میکنم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

معرفی سقف های پیش ساخته LCP و کاربرد آن



 

همه چیز درباره بلوک سقفی




تعداد نظرات : 0