لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

معرفی سقف های پیش ساخته LCP و کاربرد آن

امروزه مهندسین و ساختمان سازان برای اینکه ساختمان ها را در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله ایمن سازی کنند سعی می کنند در ساخت و ساز از سازه ها و بلوک های سقفی سبک استفاده کنند. یکی از راهکارهای سبک سازی و کاهش بار در ساختمان ها استفاده از سقف های سبک پیش ساخته است تا در هنگام بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله، ساختمان ها خسارت جانی و مالی کمتری وارد کنند. سقف های پیش ساخته LCP از جمله سقف های سبکی هستند که امروزه در ساختمان سازی از آن بسیار استفاده می شود.

در مقاله زیر قصد داریم بیشتر در مورد سقف های LCP برای شما عزیزان شرح دهیم پس با ما همراه باشید:

در سقف های پیش ساخته، LCP مخفف Light Composite Panel می باشد. این نوع سقف ها بعد از اینکه بطور کامل در کارخانه تولید شدند به محل پروژه انتقال پیدامی کنند. مواد تشکیل دهنده این نوع سقف بتن و فولاد است که می توانند عملکرد درستی در برابر تحمل بارهای وارد شده بر ساختمان از خود نشان بدهند.

سقف های پیش ساخته پس از اینکه در کارخانه بصورت سبک ساخته و به محل پروژه انتقال داده شدند آنها را توسط اتصالات مکانیکی و جوشی به تیرهای اصلی و فرعی سازه های ساختمانی متصل می کنند. استفاده کردن از این نوع سقف در ساختمان سازی باعث می شود از میلگردها کمتر استفاده شود همچنین وزن فولاد استفاده شده در تیرها و ستون ها نیز کاهش می یابد و دیگر نیازی به استفاده کردن از بلوک های سقفی نیست. از آنجایی که سقف های LCPباعث کاهش وزن اسکلت ساختمانی می شوند بنابراین حجم آرماتور و بتن فونداسیون را تا 50 درصد کاهش می دهند.

اگر در قسمت میانی سقف پیش ساخته LCP از فوم بتن استفاده شود باعث می شود در برابر آتش مقاومت بیشتری داشته باشد و به نوعی عایق حرارتی تبدیل شود تا دیگر نیازی به استفاده از دیگر عایق ها نباشد. این نوع سقف نسبت به دیگر سقف ها دارای بهبود لرزه ای بهتر و مناسب تری است و علاوه بر عایق حرارتی دارای عایق صوتی نیز هستند.

سقف های پیش ساخته LCP در مقایسه با سایر سقف ها نظیر سقف های تیرچه بلوک وزن کمتری دارند زیرا در سقف های تیرچه بلوک از بلوک های سقفی همچون بلوک سقفی سفالی و ... استفاده می شود. این نوع سقف میزان استفاده از مقاطع فولادی تیر و ستون را کاهش می دهد به همین دلیل هزینه های ساخت و ساز نیز کاهش پیدا می کند و سرعت اجرای کار را افزایش می دهد. البته لازم به ذکر است که قیمت این نوع سقف پیش ساخته نسبت به سایر سقف ها گران تر است اما از آنجایی که مصرف فولاد در این نوع سقف کاهش پیدا می کند گاهی اوقات باعث می شود که قیمت تمام شده آن ارزان تر از سایر سقف ها در آید.

درمقاله فوق درمورد سقف های پیش ساخته یا مرکب LCP برای شما عزیزان توضیحاتی دادیم و امیدواریم که مورد استفاده شما همراهان همیشگی قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.


لطفا از مقاله زیر دیدن فرمایید:

آشنایی با پنل MPS و کاربرد آن



 

همه چیز درباره بلوک سقفی یزد




تعداد نظرات : 0